tel. 44 632 17 92 lub 504-849-081
sp3@belchatow.pl
Ul. Sienkiewicza 25
97-400 Bełchatów

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Świetliczaki na tropie…zagadek”

Na ostatnich zajęciach rozmawialiśmy na temat wierzeń plemion i oglądaliśmy krótki film przedstawiający taniec Indian. Wykonaliśmy marakasy z plastikowych buteleczek, kaszy oraz papieru samoprzylepnego. Chętne dzieci zaprezentowały taniec plemienny 🙂

*********************************************************************************

W ramach kolejnych zajęć z projektu rozmawialiśmy o kwiatach charakterystycznych dla poszczególnych pór roku. Moc kwiatów- kwiaty jako ozdoby, symbole oraz surowce. Wykonaliśmy pracę plastyczną – „Kwiaty we włosach” – portret Fridy Kahlo.

 

*********************************************************************************

Podczas zajęć dzieci oglądały prezentację na temat ptaków, które występują w przysłowiach i poznały ich znaczenie. Kolejnym etapem było rozwiązywanie quizu i wykonanie pracy plastycznej przedstawiającej wybranego ptaka dowolną techniką rysunkową – korzystanie z „Atlasu ptaków”.

*********************************************************************************

Świetliczaki wykonały kolejne zadanie z projektu. Oglądaliśmy film edukacyjny na temat historii mierzenia czasu oraz posłuchaliśmy ciekawostek związanych z zegarem. Projektowaliśmy tarcze i wykonaliśmy zegary z kolorowego papieru technicznego.

*********************************************************************************

Tym razem podstawą zajęć była treść książki Grzegorza Kasdepke „Co to znaczy?” Na początku uczniowie losowali karteczki z cyferką, pod którą kryła się nazwa przysłowia. Następnie po wyjaśnieniu co ono oznacza, dzieci musiały wykonać zabawną ilustrację, dowolna techniką rysunkową.

*********************************************************************************

Udział uczniów naszej szkoły w pokazie mobilnego planetarium, które zawitało w naszych progach, spowodował, że na świetlicy kontynuowano zajęcia związane z kosmosem i Układem Słonecznym. Po obejrzeniu krótkich filmów, rozwiązaniu zagadek, uczniowie wykonali samodzielnie lub w grupach prace plastyczne pt. „Kosmos”.

*********************************************************************************

Podczas zajęć dzieci wyruszyły do tajemniczej i odległej Australii, która skrywa niezwykłe skarby kultury i przyrody. Tym razem poznały plemienną sztukę Aborygenów, zwaną malarstwem kropkowym, która jest ściśle związana z religijnymi obrzędami tego ludu. Aborygeni wykorzystywali naturalne materiały i aby nie ujawniać sekretnych informacji o swoim plemieniu, artyści zaczęli malować tajne symbole i znaki za pomocą kropek.
Po zaprezentowaniu najważniejszych informacji oraz wyjaśnieniu znaczenia symboli, uczniowie przystąpili do pracy w tworzeniu własnych dzieł.

*********************************************************************************

Świetliczaki z naszej szkoły meldują zrealizowanie kolejnego zadania. Tym razem pochyliliśmy się nad tematem dotyczącym pór roku. Dzieci poszukiwały charakterystycznych symboli poszczególnych pór roku, odgadywały zagadki i wykonały ciekawe prace plastyczne.

 

*********************************************************************************

 

Tematem drugich zajęć z projektu było zjawisko mimikry, czyli przystosowanie ochronne występujące u zwierząt. Była prezentacja, zgadywanki, mnóstwo pomysłów i dużo kolorów!

 

*********************************************************************************

 

Świetliczaki z naszej szkoły tropiły Białą Damę w komnatach polskich zamków. Uczniowie najpierw obejrzeli najpiękniejsze polskie zamki. Potem usłyszeli legendę o Białej Damie, która snuje się po zamku w Ogrodzieńcu. Po zapoznaniu się z legendą otrzymali zadanie narysowania zamku i ukrycia w nim Białej Damy. Zwieńczeniem prac i rozwiązywania zagadek było układanie puzzli na czas.