tel. 44 632 17 92 lub 504-849-081
sp3@belchatow.pl
Ul. Sienkiewicza 25
97-400 Bełchatów

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Świetliczaki na tropie…kolorów Świata”

Chcielibyśmy poinformować, że świetliczaki z naszej  szkoły przystąpiły do kolejnej edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Świetliczaki na tropie… kolorów Świata”.

Uczniowie będą mogli poznawać ciekawostki związane z kontynentami, którym przypisane zostały odpowiednie kolory.

 

W ramach pierwszych zajęć dzieci wykonały minisłowniczki różnych form powitalnych z wybranych krajów europejskich.

 

Podczas kolejnych zajęć uczniowie poszukiwali odpowiedzi na pytania : Czym jest malarstwo? Jakie wyróżniamy techniki malarskie? Czym zajmuje się i w jaki sposób tworzy artysta malarz? Po zaprezentowaniu najważniejszych informacji oraz przybliżeniu postaci najbardziej znanych malarzy, uczniowie przystąpili do wykonania reprodukcji ich obrazów. Największym powodzeniem cieszyły się dzieła Vincenta van Gogha – „Słoneczniki” oraz „Gwiaździsta noc”.

Świetliczaki meldują wykonanie trzeciego zadania. Tym razem przeniosły się  na kolejny kontynent – do Azji. Na początku dzieci obejrzały dwa filmy, w których zostały zapoznane z historią herbaty i metodami jej przyrządzania. Następnie wykonały prace plastyczne, których punktem wyjścia było zabarwienie kartki kleksem z esencji herbacianej. Mali artyści z powstałej przypadkowej plamy stworzyli celowe ilustracje poprzez dorysowanie elementów inną techniką.

Świetliczaki wykonały kolejne zadanie z projektu. Oglądaliśmy prezentację multimedialną na temat znaczenia słowa kimono, jako tradycyjnego stroju japońskiego. Następnie wykonaliśmy pracę plastyczną pt. „Japonki” -techniką origamii z koła i kwadratu. Prezentacja naszych prac znajduje się poniżej. 

Tym razem świetliczaki przeniosły się do Afryki, by wykonać kolejne zadanie z projektu. Na początku zajęć dzieci zostały zapoznane z ciekawostkami dotyczącymi słonia afrykańskiego, a następnie wykonały pracę plastyczną – wyklejały sylwetki słonia afrykańskiego za pomocą plasteliny, papieru kolorowego lub gazet.

Świetliczaki meldują wykonanie kolejnego zadania. Na podstawie ciekawostek i informacji dotyczących zwierząt zamieszkujących Nil, uczniowie stworzyli nową grę planszową, której trasę stanowi charakterystyczna nić rzeki. Zdjęcia znajdują się w galerii poniżej. 

Podczas zajęć uczniowie wykonali Aleję Gwiazd – każde dziecko przygotowało swoją gwiazdę, którą ozdobiło według własnego pomysłu. Następnie ułożyliśmy je na podłodze, by dzieci mogły poczuć się jak gwiazdy Hollywood i przejść własną Aleją Gwiazd.

Świetliczaki wykonały kolejne zadanie z projektu. Oglądały krótki film na temat różnych plemion zamieszkujących Amerykę oraz poznały czym jest indiańskie rękodzieło. Następnie dzieci wykonały słupy totemowe z rolek po ręcznikach papierowych.

Podczas zajęć świetliczaki wyruszyły do tajemniczej Australii, która skrywa niezwykłe skarby kultury i przyrody. Dzieci zapoznały się z plemienną sztuką Aborygenów oraz ich zwyczajami i tradycjami, a następnie wykonały tekturowe bumerangi, które pomalowały techniką kropkowaną.

Podczas zajęć dzieci oglądały prezentację multimedialną o wielkiej rafie koralowej. Następnie wykonywały pracę plastyczną pt. „Podwodny świat” techniką mieszaną.

W ramach kolejnych zajęć projektu rozmawialiśmy o ciekawostkach związanych z terenami pustynnymi na wszystkich kontynentach. Kolejnym etapem było wykonanie pracy plastycznej -„Karawany” dowolną techniką rysunkową.

Na ostatnich zajęciach świetliczaki wykonały grę pamięciową „Memory – flagi świata” złożoną z dwudziestu par kart z wybranymi przez dzieci flagami państw.